Jak pracuje efektywny dział firmy

W ramach projektów szkoleniowych poznaję  mnóstwo osób zatrudnionych w dużych koncernach i małych spółkach, często oni biorą udział w naprawdę dobrze zgranych zbiorowościach ludzkich. 2 tygodnie temu przygotowałem też kompleksowy cały cykl szkoleniowy dla handlowców z dużej firmy produkcyjnej. Otrzymałem wówczas dość sporo nietypowych spostrzeżeń działania grupy ludzi.
W niniejszym artykule przedstawię cechy efektywnego zespołu, które można znaleźć w literaturze przedmiotu oraz jakie odnotowuję na sesjach dla pracowników różnych branż. Charakterystyk bywa niezwykle dużo, więc przedstawię jedynie ich część – kilka tych rzadziej opisywanych w literaturze. Sporo w tym temacie czytelnik może znaleźć na tym portalu:
Korporacyjne Wyjazdy
1.    Niwelowanie luki decyzy.jnej
Większość decyzji niweluje się osiągając consensus. Wówczas uczestnicy dyskusji bywają z reguły zgodni i chętni zastosować się do wdrożenia tej właśnie decyzji. Jednak widzimy czasem też drobny kłopot – część decydentów, którzy nie identyfikują się  z decyzją zespołu, ma skłonność do ukrywania wewnętrznego sprzeciwu, i dlatego pozorny punkt równowagi maskuje prawdziwy brak porozumienia.
2.    Krytycyzm
W dobrze pracującym dziale pracowniczym udzielanie informacji zwrotnej bywa częstsze, wypowiadane jest w sposób otwarty oraz odbywa się stosunkowo nieskrępowanie. Mimo to nieraz w takiej sytuacji bezcelowo dochodzi relatywnie szybko do osobistych przytyków. Profesjonalna ocena zawsze powinna być obiektywnie potrzebna, jednak jej przeznaczeniem jest zniwelowanie kłopotów znajdujących się przed grupą oraz utrudniających realizację projektów i zadań.
3.    Publiczne okazywanie indywidualnych wyobrażeń
Pracownicy bez uprzedzeń wyrażają swoje uczucia oraz opinie w zakresie zakresu funkcjonowania i atmosfery zbiorowości pracowników w jednym dziale. Zwykle nie dochodzi do nieporozumień oraz spisków. Czyli – asertywna wymiana pogladów.
4.    Podział pracy
Kiedy zespół współpracuje, przydzielanie zadań przeprowadza się otwarcie oraz jest akceptowany. Oparty na analizie kompetecji ludzi podział odpowiedzialnosci dla wszystkich osób w efektywnymm zespole.
5.    Wartości grupy
Grupa funkcjonuje bez większych tarć. Istotny bywa proces coraz większego zaangażowania – o tym zagadnieniu w następnym wpisie.
Na tą chwilę to tyle menedżerskich myśli.
Autor: Jan Domański
I JESZCZE JAK ZWYKLE ODROBINA NIEZNANYCH FAKTÓW ODNOŚNIE INTEGRACJI Z MINIONEGO MIESIĄCA:
– Ciesząca się największym wzięciem forma zadań team building : nagrywanie filmów i teledysków
– Najwyżej ocenione w testach po warsztacie aktywności – oceny grup: gry inżyniersko kostrukcyjne
– Typowa liczebność grupy szkoleniowej: pięćdziesiąt pracowników.
– Najlepsze dla zamawiającego dni tygodnia na incentive: czwartek.
– Najczęściej oczekiwania lokalizacja: Wybrzeże

ŹRÓDŁO: Training Projects
Istniejemy jako grupa szkoleniowców z doświadczeniem menedżerskim ale także certyfikacjami związanymi z turystyką kwalifikowaną, co uprawnia nas do wykonywania projektów w formie plenerowej, łącząc zabawę z nauką. Pracujący dla nas szkoleniowcy to także laureaci wielu nagród i inspirujące osobowości.