Z najróżniejszych szkoleń korzysta duża ilość większych i mniejszych firm, doceniają one szanse, jakie mogą dać lepiej wykształceni, doświadczeni pracownicy. Także dla członków załogi możliwość udziału w szkoleniach to nie tylko szansa na podniesienie swoich kompetencji zawodowych, lecz również pewna nobilitacja i wyróżnienie ze strony samej firmy.
Najpopularniejszą formą pracowniczych szkoleń są współcześnie i chyba nadal będą szkolenia i kursy realizowane w firmowej siedzibie lub w salach firm szkoleniowych – np. Kursy Trenerskie. Rozwiązanie tego typu ma swoje zalety, w pierwszej kolejności najmniej kosztuje, gdyż należy opłacić jedynie koszt osoby prowadzącej, ale też dla większości pracowników bardzo wygodne, bowiem nie będzie trzeba nigdzie daleko jeździć ani tracić czasu w wolnym czasie.
Coraz większe znaczenie zaczynają też mieć wyjazdowe szkolenia, które się czasem odbywają w dalej leżących od siedziby firmy miejscowościach. Takie szkolenia najczęściej łączą ze sobą dwa cele, czyli po pierwsze pozwalają na zdobycie niezwykle przydatnych umiejętności przez pracowników, i rzeczywiście po to się odbywają. Lecz z uwagi na swój charakter stanowią świetną okazję do odpoczynku, zabawy i integracji z resztą współpracowników.
Wielu ludzi traktuje szkoleniowe wyjazdy jak miły bonus czy też nagrodę, z takich też powodów ogromne znaczenie ma, żeby oprócz funkcji dydaktycznej dostarczyć wyjeżdżającym jakieś rozrywki. Z tego też powodu często jako miejsce szkoleniowych wyjazdów są wybierane ekskluzywne hotele w górach, nad morzem czy w pobliżu jakiś ciekawych miejsc.
Sprawy integracyjne pełnią także istotną rolę dla relacji w firmach, a właśnie szkolenia połączone z wyjazdami są idealnym rozwiązaniem. Z jednej strony będą pozwalać na to, aby pracownicy dużo się nauczyli i poznali nowe rzeczy, a po drugie przy odpowiedniej organizacji mogą zapewnić niemało okazji żeby poprawić relację w grupie.
Oczywiście ważne jest w czasie organizacji wszystkiego, żeby sprawnie połączyć obie te rzeczy, i co najważniejsze zwrócić uwagę pracownikom, jak jak wszystko będzie wyglądać. Można będzie dzięki temu uniknąć wielu rozczarowań spowodowanych tym, że któryś z pracowników sobie zupełnie inaczej wyobrażał szkolenie, na które właśnie się udał.