Wiedza menedżera odnoszące się do projektu

Kierowanie zespołem projektowym jest często łączone z przesunięciem kierownika funkcyjnego do podjęcia się jakiegoś szczególnego projektu dla przedsiębiorstwa. To postrzeganie kierownika zespołu projektowego wynika z tego, iż tak naprawdę nie tak dawno ludzie zostawali menedżerami przedsięwzięć przypadkowo. Najczęściej tylko na chwilę przekazywano im nowe obowiązki.
Specjaliści ds. szkoleń wiedzą, że kompetencje konieczne do organizowania działań projektowych doskonali się metodą doświadczeń menedżerskich albo specjalistycznych cykli szkoleniowych. Kierownicy przedsięwzięć tak naprawdę uczą się kierować działaniami projektowym uczestnicząc w nim na całego. Dość dużo treści przeczytasz na tej stronie:
Wyjazdowe Szkolenia Zmiany W Biznesie
W niniejszym artykule wskażę ważne typu kompetencji szefa projektu. Umiejętności z administrowania działań projektowych mieszczą się kilku zakresach:
–    integrowanie priorytetów, a więc zintegrowane traktowania wszystkich działań oraz uwzględnienie większości aktywności,
–    zdefiniowanie obszaru czynności, i w rzeczywistości oznacza zdolność delegowania zadań oraz definiowania wzorców ich realizacji,
–    gospodarowanie czasem członków zespołu, uznawane za najważniejszą zdolność menedżera projektu,
–    organizowanie logistyki, a więc podejmowanie decyzji w sprawach planów zakupowych kolejnych urządzeń i posiadanie dobrego oka do ofert u dostawców,
–    zarządzanie ludźmi, a więc umiejętności tworzenia zespołu do projektu oraz pełnienia roli szefa tego teamu,
–    komunikowanie się pomiędzy ludźmi,
–    zabieganie o techniki realizacji zadań projektowych,
–    zarządzanie płynnością finansową w przedsięwzięciu,
–    ocena ryzyka odnoszącego się do zakończenia działań projektowych.
W wymienionych wyżej obszarach prowadziłem w tym roku dużo projektów szkoleniowych. Ludzie biorący udział chcieli nie teoretycznych umiejętności oraz technik do projektów. Stałem się zaciekłym fanem tych obszarów tematycznych i uważam, iż każdy menedżer zakładu musiałby nauczyć się zarządzać działaniami projektowymi.
COŚ O NASZYCH WPISACH

W naszym portalu mówimy   na temat:
– badania motywacji załogi w instytucjach i organizacjach
– kwestionariuszy kompetencyjne
– warsztaty z pracy i komunikacji w zespołach
– imprezy team building
– zarządzanie ludźmi