Działanie coachingowe definiujemy jako partnerstwo małej grupki pracowników. Najbardziej doświadczona osoba ma funkcję trenera i pomaga drugiej osobie w definiowaniu projektów osobistych i zawodowych. Własnie to jest powód, iż coaching bywa dobrą techniką w trakcie gier decyzyjnych oraz symulacji szkoleniowych. Istnieje całe mnóstwo argumentów, aby wykorzystać coaching w czasie gier menedżerskich i symulacji biznesowych. Dowiedziałem się o nich, wtedy gdy znalazłem ten portal:
Logistyczne Gry Menedżerskie – Artykuły
Cele wykorzystania działania coachingowego w czasie gier dla menedżerów i symulacji biznesowych zwykle są następujące:
– uzyskanie satysfakcji uczestników,
– nawiązywanie relacji z ludźmi na szkoleniu,
– chęć założenia własnego projektu gospodarczego,
– zdefiniowanie celu życiowego przez osoby uczestniczące w szkoleniu,
– pełniejsza akceptacja swoich priorytetów,
– obranie nowatorskiej ścieżki awansu w firmie,
– wzbogacanie kwalifikacji kierowniczych i administrowania pracą ludzką,
– balans między aktywnością osobistą i w wykonywanym zawodzie.
Dwa dni temu zorganizowałem sesję szkoleniową dla handlowców i ich przełożonych w Krynicy w hotelu Hyrny. Wówczas zastosowanie coaching w czasie gier dla menedżerów oraz symulacji szkoleniowych. Pracownicy na szkoleniu byli niezwykle zaangażowani w zadania, jakie przygotowałem. Po szkoleniu opracowaliśmy trzy wnioski:
– osoba kierownika bywa kluczowa w firmie,
– zarządzanie zespołem wymaga naprawdę niezłych umiejętności,
– budowa przedsiębiorstw w odmiennych branżach jest identyczna.
W drugim wpisie na tym blogu opiszę zasadę czterech M. Zawsze ją używam, gdy projektuję symulacje opisujące działanie firmy.
Eustachy Jadwisin
Twórca tego wpisu jest absolwentem wydziału farmakologii Uniwersytetu Łódzkiego i studiów podyplomowych z dziedziny literaturoznastwa. Posiada certyfikat Konsultanta Zmiany Osobistej RCN. Mieszka w Narwiku. Od dziewiętnastu lat szkoli i projektuje badania dotyczące logistyki i transportu w sektorze „konsulting i usługi b2b”.
CZYTAJ TAKŻE O:
Symulacje Negocjacyjne
Treningi dla pracowników
Gry blended learning
Komunikacja międzykulturowa
Gry produkcyjne
Planowanie strategiczne
Programy incentive
Materiały do gier dla facylitatorów