Zasady diagnozowania oczekiwań szkoleniowych

Jestem pewien, że niejeden zatrudniony w firmie już brał udział w szkoleniu. Sesja szkoleniowa ma na celu nauczenie osób biorących udział w szkoleniu zaplanowanych kompetencji. Zazwyczaj takie działanie kosztuje około 4 tysiące zł za dzień szkoleniowy – i jak sądze nikt nie planuje takich kwot zmarnować bezproduktywnie. Z tego powodu poniżej opiszę istotne sprawy kojarzące się z definiowaniem wymagań szkoleniowych. Informacje do napisania wskazówek wziąłem z takiej strony:   Projekty HR i Zarządzanie
Szkolenia rozwojowe sprzedaję  od 20 lat. Szkoliłem bardzo zróżnicowane firmy: z branży motoryzacyjnej, z sektora spożywczego, sieci handlowe, elektroniczne, budowlane. Czasami doświadczałem tego, iż profesjonalnie zaplanowane badanie potrzeb rozwojowych sprawiło, iż szkolenie okazywało się naprawdę korzystnie dla firmy klienta. Niżej zamieszczam reguły diagnozowania potrzeb rozwojowych:
– podczas definiowania oczekiwań edukacyjnych muszą zaangażować się władze przedsiębiorstwa, bezpośredni menedżerowie, departament ds. personelu oraz  uczestnicy szkoleń
– w czasie badania potrzeb edukacyjnych używaj różnorodne narzędzia badawcze: kwestionariusze, wywiady, eksperymentowanie oraz rejestrowanie doświadczeń
– szczegółowo sprawdź system zarządzania personelem przedsiębiorstwa, jaka zamówiła projekt szkoleniowy. W tych miejscach bywają zamieszczone kluczowe dla szkolenia dane. Najczęściej czytam je uważnie pisząc plan rozwoju pracowników
– zwykle na etapie wprowadzenia do projektu szkoleniowego badam opinie osób biorących w szkoleniu, jakie są ich potrzeby szkoleniowe. Wytyczne szkoleniowe ewoluują w ciągu kilku tygodni, dlatego notuję głosy osób na sali na komputerze. Są one dla szkoleniowca mapą w czasie projektu szkoleniowego.
W kolejnym miesiącu opiszę następne reguły diagnozowania oczekiwań rozwojowych.
Tyle haerowych przemyśleń.
Autor:Robert Dwójnacy
Redaktor tego wpisu jest absolwentem kierunku geografii Uniwersytetu Opolskiego i studiów podyplomowych z zakresu  komunikacji międzykulturowej. Posiada licencję Mistrza Zmiany Osobistej LYS. Rozwija swoją firmę w Kołobrzegu.  Od trzynastu lat koordynuje warsztaty i opracowuje badania dotykające tematyki innowacyjnego myślenia w branży „rozrywka i kasyna”.

SŁOWA KLUCZOWE:
Audyty motywacji
Zwolnienia w organizacjach
Polityka human resources w prywatnej jednostce biznesowej
Innowacyjne zarządzanie personelem
Projekty doradcze i wdrożeniowe w HR
Wynagrodzenia i polityka płacowa
Oprogramowanie rekrutacyjne