Badanie wymagań edukacyjnych osób biorących udział w szkoleniu definiuje się jako rozłożony w czasie sposób badania, w którym zostaje określone zapotrzebowanie dotyczące projektu szkoleniowego. W tym właśnie czasie zdefiniowane zostają luki edukacyjne, zdefiniowane źródła pozyskania i dobierany jest efektywny harmonogram projektu szkoleniowego. Zbliżone określenia tego zjawiska szukaj tu: AC i DC
Po zdiagnozowaniu potrzeb rozwojowych idzie się w kierunku określenia rezultatów przedsięwzięcia edukacyjnego, co pozwoli na zniwelowanie braków wiedzy. Określone rezultaty pozwalają stworzyć plan oraz zrealizować projekt szkoleniowy, w efekcie także to przedsięwzięcie ocenić. Efekty bywają dzielone na następujące grupy: oparte na wiedzy, zachowawcze, emocjonalne.
Rezultaty badania oczekiwań szkoleniowych są kolejno:
– Dostrzeżenie praktycznych zjawisk z praktyki biznesowej osób, które mają uczestniczyć w szkoleniach – ażeby te sytuacje omawiać w ramach projektu szkoleniowego.
– Analiza potrzeb pracowników, którzy będą na szkoleniu. Daje to odniesienie się do sytuacji najważniejszych dla uczestników szkolenia, a nie jedynie do sytuacji firmy zatrudniającej uczestników.
– Zbadanie planów oraz sytuacji ekonomicznej organizacji, zwłaszcza gdy projekt szkoleniowy organizuje niezależny trener.
Dalej zamieszczam typowe kwestie w badaniu wymagań szkoleniowych.
– Czy przedsiębiorstwo stosuje mechanizm motywacyjny oraz system ocen?
– Jak organizacja używa pobudzający efekt regulowania uposażenia zasadniczego?
– Jak często firma diagnozuje poziom satysfakcji osób zatrudnionych?
– Jakie kłopoty z motywowaniem pracowników ma kadra zarządzająca?
– Czy stosowany jest motywacyjny pierwiastek informacji zwrotnej na gorąco?
Na tą chwilę to tyle naszych wniosków.
Redakcja:Paweł Irminowicz
Autor tego postu jest absolwentem wydziału filozofii Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie i studiów podyplomowych z obszaru prowadzenia szkoleń. Posiada licencję Instruktora Zmiany i Innowacji GII. Mieszka w Władysławowie. Od jedenastu sezonów uczy i pisze gry dotyczące telemarketingu w sektorze „AGD RTV”.
TAGI:
Badania kultury organizacyjnej
Ocena 360 w firmach
Strategia human resources w prywatnej firmie
Innowacyjne zarządzanie kadrami
Skuteczny mentoring
Rozwój pracowników
Development Center