Najważniejsze pojęcia w zakresie motywowania pracowników

Motywowanie pracowników to inaczej procesy wzbudzające dobrą energię w człowieku, utrzymujące i regulujące postępowaniem osoby zatrudnionej w firmie. Da się wyróżnić motywowanie zewnętrzne, do której można zaliczyć: naganę dla pracownika, bonusy, diagnozowanie zachowań i naciski kierownictwa. Continue reading

Jakie rezultaty przynosi badanie oczekiwań rozwojowych

Badanie wymagań edukacyjnych osób biorących udział w szkoleniu definiuje się jako rozłożony w czasie sposób badania, w którym zostaje określone zapotrzebowanie dotyczące projektu szkoleniowego. W tym właśnie czasie zdefiniowane zostają luki edukacyjne, zdefiniowane źródła pozyskania i dobierany jest efektywny harmonogram projektu szkoleniowego. Continue reading

Fazy uczenia się pracowników

Trzeba od razu napisać, iż większość projektów edukacyjnych, szkoleń oraz tradycyjnie pojmowana edukacja szkolna koncentruje się na poziomie środowiskowym, zachowaniach, kompetencjach oraz zdolnościach. Nierzadko jest tak, iż mamy na oku wyłącznie główny punkt każdego szkolenia,  inne oddane bywają wyłącznie uczącemu się. Continue reading

Studia kierownicze w miejsce szkoleń

Ceny studiów menedżerskich były w ostatnim roku różne i zależy to od prestiżu ośrodka akademickiego, proporcji zajęć praktycznych do teoretycznych, języka wykładowego i szkoły z zagranicy, która wydaje zaświadczenie wybranego kursu. Znaczenie ma także relacja ze studentami rodzimych pracowników naukowo-dydaktycznych oraz to, czy prowadzą zajęcia szefowie znanych firm, czy doktorzy uczelni uniwersyteckich lub zawodowych. Czy raczej opłaca się wybrać cykl szkoleń aniżeli studia menedżerske? Continue reading

Jak skomponować dobre zajęcia szkoleniowe

Rezultaty szkolenia w największym stopniu zależą od zaplanowanej metody przygotowanych sesji szkoleniowych. Wybrane dydaktyczne strategie szkoleń najcześciej stosowane przez rodzimych wykładowców w niedawnej przeszłości zwykle były z sukcesem wykorzystywane w różnych kontekstach. Można wyodrębnić następujące typy kursów o charakterze szkoleniowym: podczas pracy, na stanowiskach wykonywania obowiązków i poza pracą. W tym ostatnim przypadku jest możliwość, aby na przemian organizować szkolenia w specjalistycznych organizacjach ds. szkoleniowych, salach seminaryjnych oraz w grach i symulacjach. Continue reading