Sposób działania grupy jest poddawana badaniu pod różnym względem – celów grupy, norm zachowań, norm dobrych praktyk czy norm kulturowej aktywności. Gdyby chcieć, aby firma wykorzystyała swoje zasoby efektywnie, zbiór podwładnych dałoby się zbadać ze względu na wyznaczniki efektywności działania. Continue reading
Dobór firmy prowadzącej szkolenia
Aktywność i satysfakcja oraz praktyczne wyniki sesji szkoleniowej (w kursach zamkniętych) uzaleznione zwykle są od całej grupy czynników: trafnego badania potrzeb, zastosowania technik i jak łatwo się domyśleć chwiejnego czynnika wynikającego z udziału ludzi. Continue reading
Informacja zwrotna w grach decyzyjnych
W czasie gier decyzyjnych potrzeba udzielać informacji wrotnej na temat osiągniętych efektów przez grupę. Na tym blogu opiszę, dlaczego to robić. Continue reading
Najważniejsze pojęcia w zakresie motywowania pracowników
Motywowanie pracowników to inaczej procesy wzbudzające dobrą energię w człowieku, utrzymujące i regulujące postępowaniem osoby zatrudnionej w firmie. Da się wyróżnić motywowanie zewnętrzne, do której można zaliczyć: naganę dla pracownika, bonusy, diagnozowanie zachowań i naciski kierownictwa. Continue reading
Jakie rezultaty przynosi badanie oczekiwań rozwojowych
Badanie wymagań edukacyjnych osób biorących udział w szkoleniu definiuje się jako rozłożony w czasie sposób badania, w którym zostaje określone zapotrzebowanie dotyczące projektu szkoleniowego. W tym właśnie czasie zdefiniowane zostają luki edukacyjne, zdefiniowane źródła pozyskania i dobierany jest efektywny harmonogram projektu szkoleniowego. Continue reading
Atmosfera korporacyjna i współpraca w zespole
Pojawia się pytanie: dlaczego instytucje cechują się różnorodną kulturą pracy? Niekiedy różnice występują wyjątkowo decydujące o jakości pracy. Pracownik zawsze myśli: w tej firmie pracuje mi się całkiem nieźle, a w poprzedniej było gorzej. Co jest powodem? Continue reading
Fazy uczenia się pracowników
Trzeba od razu napisać, iż większość projektów edukacyjnych, szkoleń oraz tradycyjnie pojmowana edukacja szkolna koncentruje się na poziomie środowiskowym, zachowaniach, kompetencjach oraz zdolnościach. Nierzadko jest tak, iż mamy na oku wyłącznie główny punkt każdego szkolenia, inne oddane bywają wyłącznie uczącemu się. Continue reading
Zarządzanie projektami nie takie straszne
Na rynku szkoleń można znaleźć wyjątkowo wiele szkoleń z kierowania działaniami projektowymi. W niniejszym wpisie na blogu napiszę, jakich cech szkolenia oczekiwać w ramach tego typu projektów szkoleniowych oraz jakiego rodzaju elementy są kluczowe w zarządzaniu projektami. Continue reading
Studia kierownicze w miejsce szkoleń
Ceny studiów menedżerskich były w ostatnim roku różne i zależy to od prestiżu ośrodka akademickiego, proporcji zajęć praktycznych do teoretycznych, języka wykładowego i szkoły z zagranicy, która wydaje zaświadczenie wybranego kursu. Znaczenie ma także relacja ze studentami rodzimych pracowników naukowo-dydaktycznych oraz to, czy prowadzą zajęcia szefowie znanych firm, czy doktorzy uczelni uniwersyteckich lub zawodowych. Czy raczej opłaca się wybrać cykl szkoleń aniżeli studia menedżerske? Continue reading
Jak skomponować dobre zajęcia szkoleniowe
Rezultaty szkolenia w największym stopniu zależą od zaplanowanej metody przygotowanych sesji szkoleniowych. Wybrane dydaktyczne strategie szkoleń najcześciej stosowane przez rodzimych wykładowców w niedawnej przeszłości zwykle były z sukcesem wykorzystywane w różnych kontekstach. Można wyodrębnić następujące typy kursów o charakterze szkoleniowym: podczas pracy, na stanowiskach wykonywania obowiązków i poza pracą. W tym ostatnim przypadku jest możliwość, aby na przemian organizować szkolenia w specjalistycznych organizacjach ds. szkoleniowych, salach seminaryjnych oraz w grach i symulacjach. Continue reading
