W tym blogu chcę opisać w jaki sposób zestaw cech narodowych wywiera wpływ na aktywność grupową. Dobrze wiemy, że kompetencje pracy w zespole bywają wśród przedsiębiorstw cenione, indywidualizm to często sprawdzony sposób na wybicie się. Menedżerowie posiadający ponadprzeciętny standard kompetencji społecznych, myślący nieschematycznie i zmierzający bez wahania do wybranych celów szybko pną się do góry. Continue reading
Metody w diagnozie kompetencji
Ocena lub wykonanie miar kwalifikacji oznacza zdefiniowanie najistotniejszych cech dla określonego miejsca pracy, co ważne, one winny być dotrzymane po określeniu znaczącej większości zadań na stanowisku i adekwatnych narzędzi wykonywania pracy. Continue reading
Najważniejsze rezultaty dokonywania ocen personelu
Diagnoza pracy pracowników odgrywa kluczową rolę w przewodzeniu zespołem. Równocześnie jest to istotny pierwiastek urzeczywistnienia funkcji kadrowej przedsiębiorstwa. Ocenianie jest budowana na ciągłym poświęcaniu uwagi na zachowanie oraz wyniki wysiłków pracowników w celu wsparcia merytorycznego, kreowania proaktywnej postawy oraz monitorowania efektów pracy. Continue reading
Podstawowe dylematy uczenia się osób pracujących
Symulacje stosowane na szkoleniach wpisują się w nowatorskie pomoce szkoleniowe. Można je odszukać w dobrych harmonogramach szkoleń firm tej branży. Tego typu metoda dydaktyczna bywa bardzo ciekawa z punktu uczestników, gdyż w większości przypadków pobudza ludzkie sposoby odbierania informacji oraz powoduje większe zaangażowanie.
W marcowych i kwietniowych postach na mojej witrynie zaprezentuję zasady szkolenia ludzi dorosłych. Continue reading
Wymiana informacji to cecha zgranego zespołu
Od jakiegoś czasu zamierzam przedstawić najważniejsze cechy poprawnie zgranego działu firmy. Prezentowałem wcześniej podstawowe kwestie w zakresie funkcjonowania współpracy zatrudnionych na pełny etat. Na kursach dla menedżerów niezwykle często pada zadanie polegające na tym, aby pokazać, w jaki sposób poznać, że zespół jest na etapie osiągania efektu synergii. Założyłem sobie cel, aby to opisać w moich artykułach. Continue reading
W jakim celu badać kompetencje
W praktyce biznesowej menedżerowie zwykle stosują słowo: zestaw kompetencji. Jednak trzeba odpowiedzieć na pytanie, co ono naprawdę oznacza. Na szkoleniach omawiam na ten intrygujący temat. Moi rozmówcy w czasie sesji szkoleniowych zwykle zgłaszają w tym zakresie parę zaskakujących wątpliwości. Continue reading
Kwestie wpływające na reguły zachowań w grupie
W innych wpisach opisałem kolejne kroki tworzenia grupy. Nakreśliłem, w jaki sposób sformalizowane zostają reguły sposób funkcjonowania w zespole. Często bywają one sformułowane w ramach przepisów dotyczących pracy. John Blair w swojej świetnej książce z tego tematy opisał, że normy powstają jako naturalny wzór pewnych cech wspólnych pomiędzy pierwotnymi osobami wewnątrz zbiorowości na temat: techniki pracy, działania, cele. Continue reading
Menedżerowie korporacji nie potrafią harmonogramować
W zamieszczonym przez mnie dzisiaj niezbyt długim artykule zaprezentuję relację na temat projektu szkoleniowego, które prowadziłem. Szkolenie było w zakresie kierowania działaniami projektowymi. Najbardziej zdziwiło mnie, że najbardziej palącym zagadnieniem dla kierowników projektów jest zrobienie porządnego planu i poprawne zapisywanie swoich dążeń. Continue reading
Style dokształcania się uczestników szkoleń
Jednym z powodów, ażeby wykorzystywać różnego rodzaju symulacje menedżerskie, jest styl uczenia się przez dorosłych. Innymi słowy chodzi o technikę nabywania nowych kompetencji poprzez mechanizmy percepcji informacji stosowaną przez określonego uczestnika szkoleń. John Kolb w wypracowanym w ciągu 10 lat schemacie zaprezentował zasadnicze sposoby pozyskiwania nowych informacji: dywergencyjny, asymilujący, kognitywny, inkrementacyjny. Dzięki tym stylom Adam Mumford oraz Jonas Keynes 28 lat temu wymyślili kwestionariusz, który pozwala na samodzielne zdiagnozowanie własnego strategii dokształcania się. Continue reading
Po co powinno się diagnozować dążenia szkoleniowe
Każde szkolenie powinno mieć w swoich założeniach zrealizowanie potrzeb zawodowych kadr w firmie, wyłonionych w fazie ich określania. Diagnozowanie założeń w odniesieniu do sesji szkoleniowych to jakby zerowy krok projektu rozwojowego. Osoby prowadzące szkolenia mówią, iż bywa to najważniejszy krok w celu realizacji całego projektu szkoleniowego, który decyduje , czy szkolenie okaże się efektywne. Continue reading
