Pierwsza funkcja zarządzania jako temat na szkolenie

Wiele szkoleń dla kierowników zawiera w programie ciekawie brzmiące tematy, takie jak leadership, time based management, zarządzanie talentami. Jednakże zauważyłem, że najbardziej przydatne aktywności kierownicze ogniskują się w od dawna znanych funkcjach zarządzania, określonych ponad 100 lat temu przez A. Taylora.
W dzisiejszym wpisie chciałem przedstawić tematy kursów dla menedżerów, jakie warto szukać na rynku firm szkoleniowych. Obszary kierowania rozumiane są  jako obowiązki oraz działania o charakterze kierowniczym. Continue reading

Warunki dokonywania oceny pracowników

Wymagania dotyczące postępowania w procesie diagnozowania efektywności pracy (opierając się o sprawdzone reguły) jest niezwykle istotnym założeniem efektywnego systemu. Wpływa to na sprawne przeprowadzenie procesu oceny oraz osiągnięciu zamierzonych rezultatów. Samo jednak zdefiniowanie zasad, w ramach których diagnozy efektów pracy zostanie realizowany nie jest jedynym środkiem do osiągnięcia zamierzonych efektów. Równie ważne jest także stałe funkcjonowanie według czytelnych założeń. Continue reading

Wstęp do prelekcji z zakresu funkcjonowania zespołów

W poprzednim miesiącu byłem na wykładzie, kiedy doktor George Smith pokazywał najnowsze wyniki badań na temat działania grup pracowniczych. Były one niezwykle innowacyjne oraz łamiące stereotypy z powodu nowego spojrzenia na temat: jaki musi być efekt pracy zespołowej oraz jak budować grupy pracownicze.
Czytając obecne wnioski z projektów naukowych z dziedziny nauk społecznych dowiedziałem się, że ludzie z natury integrują się w zbiorowości. Gdy dzieje się to w obrębie firmy oraz członkowie grup lub zbiorowości są wyznaczeni do miejsc pracy, stają się oni udziałowcami zespołów wydziałowych. Continue reading

Parametry efektywnej gry decyzyjnej

Gry menedżerskie powinno się pogrupować na kilkanaście podzbiorów. Są ćwiczenia szkoleniowe: proste i trudne, dla niewielkiej oraz dla dużej liczby uczestników, nastawione na cele komercyjne i skupione wokół działalności handlowej. Gry menedżerskie prowadzi się często w czasie sesji szkoleniowych dla menedżerów albo sprzedawców i przedstawicieli regionalnych. Continue reading

Typowe casy firm i działanie zespołowe

Czy było kiedyś tak, że w twojej organizacji   zabroniono współpracować w zespołach? Każdy pracownik musi pracować sam, nie kontaktując się z pozostałymi ludźmi. Każdy otrzymał swój pokój, nikogo nie widuje oraz nikogo nie zna. Jak wówczas przebiegałaby działalność  organizacji? Czy tak funkcjonująca instytucja  byłaby w stanie funkcjonować?
W dzisiejszym wpisie chcę przedstawić  studia przypadku prawie identycznych firm. Jedna firma była zorganizowana bez udziału pracowników, jedynie przez silnego szefa. Zatrudnieni w niej ludzie nie mogli zostać zgraną grupą współpracowników, każdy wykonywał zadania bez porozumienia z innymi. Continue reading

Kilka dobrych rad w zakresie pracy kierownika

W ubiegłym tygodniu w poniedziałek prowadziłem kurs dla menedżerów nowo mianowanych w średniej wielkości firmie usługowej.  Wydarzenie miało miejsce w małym schronisku w Beskidach. Ponieważ za oknami możemy podziwiać wyjątkową wiosnę, po zajęciach w projekcie menedżerowie mogli pochodzić po górach. Continue reading

Zaangażowanie personelu jako napęd dla całej instytucji

Na początku opiszę wydarzenie, które odbyło się niedawno – wykład, który zorganizowałem w 2013   w maju w Gdańsku. Na początku tego projektu poprosiłem dziewięciu uczestników, żeby uzupełnili ankiety na temat   chęci do powierzanej funkcji w firmie. Continue reading

Organizowanie pracy jest istotne dla pracodawców

W tym artykule postaram się przedstawić powszechną cechę menedżera. W czasie naszych szkoleń dla kadry menedżerskiej najczęściej są nam przekazywane  przykłady na temat kompetencji kierowników. Z tych rozmów wynika, że wyjątkowo istotną kompetencją kierownika jest planowanie  . Continue reading

Kolejność tworzenia grupy

Tym razem opiszę pożądane zachowanie przełożonego, gdy   dział w firmie znajduje się na różnych etapach cyklu funkcjonowania. Z naszego doświadczenia wynika, Kiepscy menedżerowie nie podzielają efektywnych reguł oraz instrumentów, jakie muszą wykorzystywać do zarządzania grupą. Continue reading